(Episode 158) Yeni motor, pervane ve otopilot ile test sürüşü. Guatemala’da aROMa fiyatları.

(Episode 158) Yeni motor, pervane ve otopilot ile test sürüşü. Guatemala’da aROMa fiyatları.


Overcome Your Fear
Live Your Dream Finally, for the engine
and autopilot driving test, Let’s go sailing for a while. and go under the bridge. The Engine status The engine status is so good. 10 degree Pier. We are under the bridge now. She said that the electric
wires look like too close. This dinghy is getting close. Yeah, the engine is on 1000 rpm, 3.5 kts like a dream. 5 kts on 1500 rpm. Fellows! we have 5 kts speed on 1500 rpm. I have never seen before on 1500
rpm, 5 kts. 🙂 never seen before Just I have seen with the
wind and sail together Don’t you think it looks like
Eva, that is cartoon. You remember the evil ??? on Eva???? The new technology!! Eva means Eve. In english. It written “Eva”. Let me introduce Eva to you. Jessica is still on board. I hope, I will repair it. Guys!, You imagine,
we are going on 195 degree with sail. and we wanna to tack. towards the starboard.. OK? Look, There is such a good property on Eva. When I push both buttons at same time,
It drives to 90 degree starboard. Thanks a lot Ms. Mediha for supporting us. Now it is time to tack. Imagine, We turned sail to this side. please the eye of new technology The ratchet that is here, If you do not open widely, It may be broken when you
turn without opening properly A Couple from Argentina said that. She is always asking me
whether opened properly. Guys! You see,
We are laughing in crisp tones!! We have worked hard, you are witness this. Music: A group called “Cristal” that I have meet in
Cuba. They make good Cuban Music. Not Ragaton!!! We need to set Autopilot, Because, It tries to keep steadily. Pier, Starboard , pier, starboard. The steering-wheel of a sailing
boat does not being hold like that. Steer a little, wait a little. It has not set yet,
but it is not a big problem. no problem at all. It can be used like that. I satisfied this autopilot. I have bought 420 USD for new one 1400 USD in USA price. Someone sold to me
because of he doesn’t use. The engine is pretty good. I have tried 2000 rpm for a while. It is enough for me on 1200 rpm, 5 kts. No need nothing more.. The more needs may be for
an extreme conditions. You can also make 2500 rpm, “I have been late for work, Faho”.
You can say! Fortunately, we don’t have such issue. The less oil, the better. The propeller is also pretty good. I think it fits like a glove. Muzaffer the seaman. Thanks to my fellows, who gave good ideas for propeller. It is done by you. I didn’t know anything about the propeller. He has got the propeller like that. I didn’t have many chance to
choose, this is the best propeller he got, I think, This is the right
decision about propeller. It is very good.
The old one is on board with gib. In emergency case, God Forbid! I can use the old one then. The shaft is quietly good
and its aligment is perfect. The alternator was not worked before. As you remember on one of
previous episodes, I have repaired That alternator, No way! I have not put it. No, there were 2. I have put the new one. I will make it repaired the original one. I can repair this. Everything is alright. We are happy Let have a cup of coffee and go to internet Let me respond to my friends
who sent me messages. On the next episodes, I will show you
how is made a dinghy with fiberglass? It will be time-lapse video. We have been recording that for days. It is about a month. I will show it so that you have an idea. The Prices of Alcoholic
beverages (a”Rom”a). 100USD makes 750 Quetzal All prices you see are Quetzal. The best rom here is this, Zacapa. Today speacial price is this. 261 Quetzal It is a good rom. I have tasted it before on where
called DreamCathcher, as you remember from previous episodes There is also this. It is reasonable price. Botran, this is good. These are less expensive roms. We can buy. This is apple-coconut juice This is pineapple Lemon and berries What we will buy? This is a large bottle of previous ones. It is 43 Quetzal We buy this because of alcohol degree. This is 36 %. That is 25 %. That’s why I buy this. White or Dry(Blank) rom. As we know, with less price. Those are pretty good. by meaning of price. It is good enough degree. 25 %, It is not much. The cheapest rom we can
drink by alchohol degree. I want to show you the prices That Chivas!!!
remember 100 USD makes 750 Quetzal. This price is for blue one. here is the red one. you see the prices I am looking for JW Blue. cannot see Blue Label. 2743 Quetzal 2743 Quetzal 100 USD0 750 Quetzal.
My brain has stopped, Do the math please. It is green one you see the prices That blue is very expensive, really. How is it taste like, I wonder.
I have never tasted before. Please tell me if anyone has tasted. Is this worth it? It almost an autopilot price, Guys! an autopilot price! Our Eva is almost that price. The candle light is important. From stone age,
a flame light gives confidence to human. Women see as a romantic gesture. Let it be. Special Thanks to Patreon Supporters. If they don’t support,
We will be laid rubber Overcome Your Fear
Live Your Dream

100 Replies to “(Episode 158) Yeni motor, pervane ve otopilot ile test sürüşü. Guatemala’da aROMa fiyatları.”

  1. en az senin kadar sevindik çok mutlu görünüyorsun bizde mutluyuz. her şey istediğin gibi olsun , kız arkadasınada selamlar sakın bırakma onu pişman olursun kızımızı çok sevdik..

  2. fahrettin, sen başardıkça,yapabildikçe, altından kalkabildikçe nasıl mutlu oluyorsan, "gevrek gevrek" gülümsüyorsan inan biz de burada aynı senin gibi gülümsemekten kendimizi alamıyor, mutluluğunu paylaşıyoruz.yolun açık, dertler uzak olsun.

  3. Ellerinize sağlık herşey çok güzel olmuş sağlıkla ve keyifle binmek nasip etsin Fethiye'den sevgiler 😄🖐🏻

  4. Selam Faho kaptan ve Sandra, nazar değmesin maaşallah motor saat gibi tıkır tıkır, eva'da süper, size keyifli sorunsuz seyirler diliyorum,hollanda'dan selâmlar ⛵

  5. Faho kaptan maşAllah tekne saat gibi , keyfinizde yerinde 🔥❤️ 🥂e artık Isla Mujeres e dönme vakti gelmiş. Pruva Neta Rüzgarın kolayına olsun selametle

  6. Taze jessica dümeni fazla kesik kesik hareketlerle hareket ettiriyor. Bana da normal gorunmedi. Belki bir pusula hassasiyet ayarı vardır insallah sorun sadece montajdadir.
    Gecmis yillarda da jessicanin pusulasinin yanina miknatisli birseyler koymustun o kizcagiz da sapitmisti.

  7. Gevrek gevrek gülmek senin hakkın. Dediğin gibi şahidi bizleriz. Ellerine sağlık. Neşeniz bol, yolunuz açık olsun…🙏👏👍🥂

  8. hayırlı olsun çok iyi, motor kaç devir normalde (3000 devir olması lazım) 2000 devirde tekne kaç knot a çıktı? tam gaz verdiğinde en fazla kaç devire çıktı? sormamın sebebi hem performansı konusunda fikir sahibi olmak hemde pervanenin motora büyük gelip gelmediğini öğrenmek . eğer viteste 3000 devire çıkamıyorsa pervane büyük geliyor demektir. vites kutusunu zorlar, düşük devirlerde çok iyidir ve düşük devirde yüksek hız sağlar. ancak hem vites kutusunu zorladığı gibi motoru da zorlar. öyle durum var ise çaptan traşlamak gerekir. tecrübeyle sabit o nedenle paylaşayım dedim. tekrar hayırlı olsun, kendi teknem gibi sevindim.

  9. kaptan, dizel motorlar devrinde güçlüdür. 1 saatlik yolda en az on onbeş dk. yüksek devirde çalıştırırsan motor kendini kalibre eder.. devamlı düşük devirde çalıştırırsan yüksek devire çıkmakta biraz zorlanır. on ton yükü 1500 devir 20 bgücüne yüklemek başka 2500 devir 35 bgücüne yüklemek başka. birde motoru dinle hangi devirde vuruntusuz ve saat gibi çalışıyor.

  10. Vay be kanalımızın 1000kişi olduğu zamanları biliyorum.15bine yaklaşımız seneye işallah 50000..iyiki varsın fahrettin abi!♥️👋🙂

  11. Tekne harika oldu ikinizinde eline emeğine sağlık ya babam aroma fiyatlarını gezerken alkol oranlarını söyledin iyice zayıfmış bunların rom evde yaptığım rakı 48 derece bende rom rom deyince sert bi içki sandım hay allah

  12. Yaa harikasınız,yüzlerinizden o anki mutluluklarınız yansıyor ve bizlere de geçiyor…Tabiki samimiyetinizden.Mutlu olun keyfini dibine kadar çıkarın…Büyük paralarla bu kadar coşku yaşanmıyor..Bende zengin birisi değilim ama çok zenginle tanıştım,sohbet ettim.Bu sizin elde ettiğiniz mutluluğu,elde edemiyorlar…Rüzgarınız ve huzurunuz bol olsun arkadaşlar …👍

  13. Fahrettin kaptan tekne ve motor süper kibrit gibi tek seferde aldı çalışmasıda saat gibi maşallah güle güle kullanın çok yoruldunuz her şeyi hakkettiniz sağlıcakla kalın sevgiler saygılar.⛵⛵⛵

  14. Fahrettin Kaptan selamlar, eger aldiginiz motor turbolu motorsa 1200 devir turboyu calistirmak icin yeterli olur mu bilmiyorum. Motorun turbosunun hic calismamasi turboyu yaglamayacagi icin turbonuzu zaman icersinde bozar ve masraf cikartir, motorun turbosunun hangi devirde calistigini ogrenmek ve 1 saatte 5 10 dakika o devirde calistirmak gerekir. Mesela 2000 devirse 1 saatlik motor seyirinin 5 10 dakikasini 2000 devir veya ustu geri kalan dakikalarida normal seyir devirinizde kullanmaniz gerekir.

  15. Êh be Fahrettin Arkadaş, senin heyecanın bu kadar mı bulaşır insana!!! Sazım YAZLIKTA o yüzden açtım youtube dan bir Neşet Ertaş, onun eşliğinde videonu başa sarıp sarıp izliyorum 🙂 🙂 1300-1500 rpm arası 5 Knot bu işin cuk olduğunu gösteriyor. Deneme seyirleri son derece önemlidir. Bu sebeple 2000 rpm, 2300 rpm, 2500 rpm (Cruise Speed bu makineler için), ve Full Ahead ve en nihayetinde Emergency Full Ahead denenmeli ve sonuçlar kayda alınmalı idi bence. Tüm bunlardaki tam dönüş çapı, durma mesafesi ve ne kadar zaman aldığı da kafamızda kalmalı. Acelemiz yok, yaparsın bir ara. Titreşimin azaldığını düşünüyorum ki hele Shaft Line iyi yapıldı ise. Anladığım kadarı ile eski şaftı kullandın, öyle değilse de eski pervaneyi Yeni Şafta göre ayarladın 🙂 Bundan sonraki görevin, tabi eğer kabul edersen Roket Fiziği 🙂 Kumanda kolu ve telleri de yeni olduğundan az biraz sertçe tornayt-tornistan denemelisin. Bu namıssız en lazım olduğu an arıza yapar çünkü. Oto-pilot' a gelince, biz hele sert havalarda yelken yaparken, asla güvenmiyoruz kısa süreler ve çok gerekli olduğu durumlar hariç. Makine ile seyirde çok sorun değil ama… Birden sapıtıveriyor. Oto Pilot ''Cam'' Kolunu iyi uyardın, çok önemli kayış-kasnaklı sistemlerde, kırılıverir… Bizdeki tip Oto-pilotlarda ise ilk öğrettiğim şey: bir aksilik durumunda Dümene Yapışma STBY düğmesine bas ilk önce! Oto Pilotu devreden çıkar, sonra manevra yap. Eski şarj Dinamosu: bunlar rulman dağıtıp Rotor parçası Stator sargılarına zarar vermemiş ise ömürleri çok uzundur, bişe olmaz. konjektör-monjektör girmiyorum, zaten senin uzmanlığın. 2 Şarj Dinamosu ile aküleri (yaşam-motor) tamamen ayırma fikrini düşün derim. Aroma Fiyatları beni artık ilgilendirmiyor İmbiği Tekrar İcat ettikten sonra diyeceğim ama nerede ise gösterdiğin fiyatlar benim imalattan daha ucuz ya la 🙂 ''Pahalı Fiski'' konusu: o kadar cahilim ki, Kola ile karıştırınca hepsi aynı benim için 🙂 🙂 Utanarak ekliyorum, evde başka bir şey kalmadığı için Vişne Reçeli ile Güzelim Rus Votkası içtiğim var 🙁 Bu arada Sınıf Atlayıp 43 yerine 46 Quetzal değerindeki Aromayı aldığın gözümden kaçmadı değil! Boşuna uğraşma, o Fena Fiyatlı Taliskar' lara, Russels' lere, Angels Anvy' lere vs .geçemeyiz 🙂 . Bize bulaştırdığınız heyecan, o gözünüzdeki Kıvılcımlar, insan olarak tanımlandığımız taa o günden beri yanan Ateş-Işık sizin sofranızdan eksik olmasın. Afiyet olsun. Mumu diliniz ile yaladığınız, parmaklarınız sayesinde ''cız'' diye söndürdüğünüz geceleriniz hep devam etsin. Ellerinize, emeğinize, zamanınıza sağlık. Destekleyenlere, bu böylesi hayalleri olanlara, senin Patanaj Yapmana izin vermeyenlere de sonsuz teşekkürler.

  16. Daha üniversite bitirmedim böyle bir hayat için 20 sene beklemek gerçekten insanı üzüyor ama el mecbur babadan bir şey yok

  17. Hola Sandra ! Me encantan tus aventuras con el capitán turco (a propósito como se llama?) Me gustaría entender todo lo que dice sobre barcos pero es difícil sin traducción (yo soy timonel a vela pero no navego hace bastante). En fin … les deseo los mejores vientos !!! (Por si no recordas fuimos compañeras del taller de canto con Marta !) Saludos desde Buenos Aires !!!

  18. Fahrettin kaptan iyi haberlerinizi aldıkça biz de çok memnun oluyoruz. Sandra ile büyük iş başardınız. Selamlar.

  19. Kaptan eline sağlık. Türk Telekom konusunda halen yardım gerekiyorsa Bir önceki video ona yazdığım yoruma bakabilirsin.

  20. Son 2 videodur gözleriniz parlıyor emeğin karşılığını almak ne büyük keyf. Fahrettin abi patreondaki fotoğrafını günceller misin ordaki sen sanki sen değilsin 😁

  21. Kaptanım çok emek verdiniz. Değil gevrek gevrek, hunharca gülmek hakkınız.
    Rüzgarınız hep kolayına olsun
    İlgiyle merakla izlemeye devam ediyoruz.
    Sevgiler..

  22. Her iki kaptana selamlar..
    Muhtesem bir iş cikardiniz kutluyorum sizleri.Tekne 10 numara oldu manitular korusun sizleri ,
    Ayrica aksam yemekli final sahane oldu.
    Selametle

  23. sen mutluysan zaten buradakılerde mutlu gorunuse gore ufak tefek ısler kalmıs gunes panellerı ayarlar onlarda yavas yavas bıter mutlu seyırler faho ruzgarın kolayına olsun

  24. Yine bilgilendirici ve eğlendirici bir bölüm. Kalitenizin artarak devam etmesini diliyor, sevgiler yolluyoruz…

  25. Deneme seyrini izledikten sonra ve pervane mağduru olarak 39 yanmar motor optimum pervaneyi araştırdım. Üç bıçaklı pervanenin 17×13 olduğunu gördüm. tabii yanılmış olabilirim. Ancak düşük devirde yüksek hız almış olman beni rahatsız etti. Dört kez pervane yaptırmış biri olarak araştırma ihtiyacı hissettim. aşağıda benzer tekne 39 hp yanmar motor da yukarıdaki pervanenin hız ve karşısındaki devri gösteren liste mevcut. Dediğim gibi umarım yanılmışımdır.

    https://gori-propeller.com/files/UserDir/Documents/test/PROPELLER%20TEST,%20BENETEAU%2040%20OCEANIS.pdf sitesinden aldığım veriler 2.8 kn./1000  3.3 kn./1159  4.0 kn./1404  4.7 kn./1583  5.4 kn./1786  6.1 kn./1982 6.5 kn./2173  7.1 kn./2374  7.5 kn./2575  7.8 kn./2766  8.1 kn./2968

  26. Selamınaleyküm kaptan o kadar zor ve zahmetli günlerden sonra böyle bir kutlamayı hak ettiniz afiyet olsun çok güzel düşüncelere daldım sayende bu arada burda kar var 6 m kadar 🙂 içimi ısıttın ayrıca bizim türk kadınları artık mum ışığına kanmıyor haberin olsun !
    :)))

  27. Bizde sizleri mutlu gördük çok mutlu olduk💙… yapılan bütün işler 10 numara görünüyor..hemen bir 🧿 koyalım, güzel, keyifli, sağlıklı ve mutlu günleeer geçirmeniz dileklerimle.👍🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

  28. Öneri: Kaptan, her video'nun açıklamasına patreon, instagram, facebook sayfalarının linkleri neden konulmuyor ? Ayrıca youtube profil sayfanda da bu linkler yok. Patreonun önemini biliyorsun ama ısrarla linkleri koymuyorsun, ilginç. Bu işin raconu böyledir, her videonun açıklamasına konur. Bu her video'da para istemek anlamına gelmez. Örneğin, videonu ilk kez izleyen birisi patreon linkini bulması için 40 takla atıp videolarını araştırması lazım acaba nerede link diye. Niye diyorum bunları, manevra kabiliyetin artsın, sen anladın onu 🙂

  29. " Mum ışığı önemlidir. Taş devrinden beri,"yanan alevin ışığı" insana güven verir. Kadınlar bunu, romantizm olarak bilirler. Bırakın, öyle bilsinler !!! "

    Tarihe not düştün kaptan, BÜYÜKSÜÜN ! 😄

  30. Kaptan harikasiniz sizi seviyoruz ama bu kalite ve samimiyete cok az abone var bu üzücü lütfen arkadaslar cevrenize tavsiye edin 👏👏👏👏👏🙏🙏🙏🙏🙏

  31. Faho kaptan yani motor ve yapilan tadilatlar hayirli ugurlu olsun, takna artik gerekli odugu yerde rüzgarlariniz yönünüze olsun

  32. Kaptanım selamlar. Motor otopilot herşey çok güzel olmuş. Benim sormak istediğim bazı sorular var. Sırası ile şöyle 1- Bayrak asma olayları orada nasıl yani kıçta duran bayrak sarılı duruyor gönderde (herhalde olacak) Türk bayrağı iskelede çekili falan bunlardan bahsedermisin? 2- Oto pilot salınımları nasıl giderilir. Nacizhane bendede st4000+ var ama bu salınımları ve geç toparlamaları gıcık ediyor beni. Yani ayarları ile nasıl oynarız kalibrasyon falan bunşardanda bahseder misin? 3-Kıçta arkada duran tencere nedir merak ettim? Korkumu yendim bir tekne aldım hayallerime az kaldı selamlar. @Korkunu yen. Hayalini yaşa.

  33. Hakkın be usta, emeğin çok fazla. İmkanları müsait olanlar da ellerinden geleni yapmış. Helal olsun onlara da. Devam yola usta, çizgi doğru😉

  34. Faho kaptanım pruvan neta olsun hep. Yalnız Fatih kaptandan ses kesildi. Neyse, harika bir video yapmışsın yine..korkuyu aştık para kısmınıda çözdümmü olay tamamdır. Az kaldı👌

  35. ​Hayat hikayelerini belgesel olarak yapan bir kanalız. Sizlerin hayatı kesinlikle belgelenmeli ve paylaşılmalı diye düşünüyoruz. Bir gün umarım fırsat bulur çekeriz. Sevgiler

  36. Kaptan selametle inşallah çok memnun oldum bu videoyu gördüğüme … Autopilotun daha çok uzun süreler sorunsuz çalışması için tek seferde 30-40 derece basmaktansa küçük küçük değişimler yapman daha iyi olacaktır biz gemide de bu şekilde kullanırız saygilarimla

  37. kaptan senin paylaşımların sayesinde bende bir yelkenliye geçebilirim her an aydınlattığın bilgiler için teşekkürler

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *